بیوگرافی

امید اخباراتی, Omid Akhbarati

امید اخباراتی متولد نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1355، در محله شمیرانات تهران است. او که در خانواده ای مذهبی و تاجرپیشه رشد یافته، از جمله افرادی است که با جدیت، نزدیک به سه دهه با هدف پیشرفت و تعالی چرخ اقتصادی ایران و ایرانی، در کسب و کارهای داخلی و خارجی تلاش کرده است. از جمله فعالیتهای تجاری حضور ایشان، می توان به تاسیس مجموعه های اقتصادی، تولیدی، فرهنگی، خدماتی و درمانی اشاره نمود، همچنین با توجه به نیاز جامعه در امور واردات و صادرات نیز حضوری فعال و اثربخش داشته است.

آغاز فعالیتهای اقتصادی جدی ایشان به سالهای نوجوانی، درکنار پدر و پدر بزرگ مرحومشان در حجره ای از بازار تهران برمی گردد. این حجره هنوز هم بعنوان دفتر بازرگانی امید اخباراتی پابرجاست.  او، با بهره گیری از آموزه های بازرگانی این دو عزیز و استادانی دیگر پا به عرصه های مختلف تجارت گذارده است.

شرکت کیمیا پژوه، با بیش از دو دهه فعالیت یکی از شرکتهای معتبر و خوش سابقه در تهیه و توزیع مواد شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی می باشد که حوزه ی فعالیت آن، تامین مواد اولیه داروسازی، تهیه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهها و کارخانجات بنام وابسته به صنایع داروسازی، نساجی و چرم، مـوادشوینده و بهداشتی، لاستیک سازی و پتروشیمی می باشد.وی بعنوان موسس و رئیس هیات مدیره و در بعضی سالها بعنوان مدیرعامل شرکت کیمیا پژوه بوده است که پس از اتفاقات یازده سپتامبر و شروع تحریم ها، فعالیت این واحد تجاری متوقف شد.

   در حوزه صنعت، «شرکت اکشن» با نیم قرن سابقه، بعنوان اولین و تنها تولید کننده سنباده در خاورمیانه می باشد، که با تلاش امید اخباراتی، بعنوان مالک جدید و رییس هیات مدیره، از سال 1386، مقدمات احیای دوباره آن با بازسازی و نو سازی ماشین آلات، همچنین با بهره گیری از تکنولوژیهای نوین و راه اندازی خطوط تولید کارخانه و سرانجام موجب توفیق این گروه صنعتی به کسب گواهینامه ایزو 9001-2000 بین المللی گردید.

کارخانه شرکت اکشن در فضایی به مساحت 13000 متر مربع، واقع در شهر صنعتی البرز قزوین، محصولاتی نظیر انواع سنباده های پارچه ای رزینی ، پوست آب ، فلاپ دیسک ، فلاپ ویل ، چتری ، پشت کرکی ،سنباده پشت چسب دار ، سنباده های تسمه ای و نیز سنگ های ساینده اعم از سنگ ساب و سنگ برش تولید کرده است .


وی در سمت رییس هیات مدیره  و تنها سهامدار «بیمارستان فوق تخصصی پاستورنو»  بعنوان یک بیمارستان جنرال با حدود نیم قرن سابقه در بخش درمان و ارائه خدمات پزشکی فعال می باشد. از جمله تخصصهای این بیمارستان با سابقه تهران، فیزیوتراپی، رادیولوژی، آسیب شناسی تشریحی و بالینی،جراح مغز و اعصاب ، شنوایی سنجی، قلب، گوارش، اطفال و اورولوژی همچنین یکی از مجهزترین بیمارستانها در بخشهای جراحی عمومی، ویژه CCU،ICU ، کلینیک های تخصصی، فوق تخصصی و پاراکلینیک و چندین اتاق عمل به روز، می باشد.

حضور ایشان در « بنیاد امید اخباراتی»، به عنوان موسس و رییس هیات مدیره این نهاد، با نیل به اهداف فرهنگی و خیراندیشی، بنا نهاده شده است. بخشی از اهداف بنیاد امید اخباراتی، ارتقاء و غنا بخشیدن فرهنگ پویا و ارزشمند انسانی، همچنین ترویج و توسعه فرهنگ عمومی مطالعه و کتابخوانی، بصورت دائمی می باشد.
وی با بنیان گذاری و تاسیس «موسسه فرهنگی امید»، ضمن در نظر داشتن خلق روزهای خوب، بعنوان حامی، مجری و سرمایه گذار طرحهای فرهنگی- هنری و سینمایی همچون “فیلم بی همه چیز” ،تولید محصولات فرهنگی نظیر، نشر کتاب، مجله، فعالیتهای عام المنفعه و مشارکت در خلق محصولات هنری نیز، پیش قدم بوده است. از جمله اهداف فرهنگی ایشان می توان به تولید انیمیشن، سرویس پخش آنلاین فیلم و ساخت “مجموعه فرهنگی امیدآرنا”، اشاره نمود.
حضور امید اخباراتی در عرصه تجارت بین المللی به اواخر قرن 20 میلادی برمی گردد. از جمله شرکتهای بین المللی تاسیس شده توسط ایشان، «شرکت نجمة الخلیج» می باشد که پس از طی مراحل قانونی و اداری  از سالهای گذشته تا کنون، فعالیت اقتصادی بین المللی آن تداوم داشته است، گرچه متاسفانه بدلیل تحریم های بین المللی علیه ایران، امکان ادامه فعالیت اقتصادی با ایران را نداشته است.